Regulamin serwisu Sprawny Komputer Tomasz Kokoszewski

Klient – osoba lub firma, zgłaszająca sprzęt komputerowy (komputery stacjonarne, laptopy, netbooki) do naprawy.
Serwis – Sprawny Komputer Tomasz Kokoszewski, z siedzibą przy ulicy Zygmunta Modzelewskiego 26, Warszawa 02-679.

  1. W chwili przyjęcia sprzętu do Serwisu zostaje wystawiony protokół przyjęcia sprzętu. Otrzymuje go osoba oddająca sprzęt. Oryginał tego protokołu jest jedyną podstawą do wydania sprzętu.
  2. Serwis komputerowy dokonuje sprawdzenia sprzętu tylko pod kątem usterki jaka została zgłoszona serwisantowi (o innych usterkach wykrytych podczas diagnozy Serwis od razu poinformuje Klienta).
  3. Serwis informuje, że przeprowadzenie diagnostyki, naprawy lub modernizacji sprzętu może wymagać jego rozmontowania i usunięcia plomb gwarancyjnych, a to może prowadzić do utraty gwarancji producenta lub udzielonej przez inny podmiot (np. poprzedni serwis). Powyższe nie dotyczy obsługi oprogramowania.
  4. Usługa diagnostyki wstępnej sprzętu (bez demontażu podzespołów) jest bezpłatna. Weryfikacja stanu oraz wycena naprawy wymagające rozmontowania sprzętu są usługami płatnymi, a ich koszt jest wliczany w ostateczną cenę naprawy – 90-130 zł. Jeśli Klient po zapoznaniu się z wyceną usługi odstąpi od jej wykonania, ponosi jedynie koszt diagnozy, chyba, że zażąda wydania pisemnej, szczegółowej ekspertyzy pisemnej (Opinii serwisowej), określającej zakres i przyczynę niesprawności (ze wskazaniem uszkodzonych elementów). W takim przypadku Serwis pobiera opłatę za sporządzenie i wydanie ekspertyzy pisemnej (Opinii serwisowej) – od 60 zł.
  5. Koszty zamówionych podzespołów koniecznych do przeprowadzenia naprawy pokrywa Klient.
  6. Serwis nie odpowiada za utratę danych na dyskach, która może wystąpić podczas wykonywania naprawy. Klient powinien zrobić ich kopię zapasową, chyba, że nośnik jest uszkodzony i to on jest przedmiotem naprawy. O możliwości odpłatnego wykonania kopii zapasowej Serwis poinformuje Klienta podczas przyjęcia sprzętu.
  7. Usługa odzyskiwania danych wykonywana jest wyłącznie po przeprowadzeniu analizy kondycji nośnika źródłowego i ewentualnej naprawie sprzętowej. Analiza kondycji i struktury nośnika oraz naprawa są usługami płatnymi, wliczanymi w koszt odzyskiwania danych.
  8. Serwis w żadnym przypadku nie gwarantuje skutecznego odzyskania danych, aż do momentu uzyskania kopii kompletnych i nieuszkodzonych plików.
  9. Klient przekazując Serwisowi nośniki danych (również te zamontowane w sprzęcie) oświadcza, że jest właścicielem lub posiada prawo do tych danych i ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie konsekwencje wynikające z naruszenia przepisów w przypadku ujawnienia w nich treści prawnie zabronionych lub naruszających licencje albo prawa osób lub firm trzecich.
  10. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za dostępność, integralność i responsywność danych i aplikacji na nośnikach Klienta oraz za następstwa wynikające z utraty tych danych, a w szczególności w przypadku ujawnienia uszkodzeń lub wad ukrytych nośnika bądź obecności złośliwego oprogramowania (wirusy ransomware itp.).
  11. Dane po odzyskaniu z dysków są przechowywane na serwerze Serwisu przez 3 dni od dnia odebrania sprzętu przez Klienta.
  12. Serwis udziela zazwyczaj 3-miesięcznej gwarancji na wykonaną usługę naprawy.
  13. Gwarancja dotyczy wyłącznie przypadków niesprawnego działania sprzętu, których przyczyną są wady produkcyjne jednego lub kilku z wymienionych w trakcie naprawy czy modernizacji podzespołów, bądź ich niewłaściwy montaż w urządzeniu.
  14. Gwarancja nie dotyczy czynności konserwacyjnych sprzętu opisanych w instrukcji obsługi lub instrukcji użytkowania. Czynności te należą do obowiązków użytkownika i mogą zostać wykonane przez serwis dodatkowo.
  15. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wynikających z niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania sprzętu, albo w sposób odmienny od dopuszczonego instrukcją obsługi. Udzielona gwarancja wyłącza również odpowiedzialność Serwisu w przypadku powstania uszkodzeń będących skutkiem niezachowania przez użytkownika należytej staranności bądź zaniechania, a w szczególności: uszkodzeń mechanicznych, zalania cieczami, oddziaływania par i substancji lotnych bądź przegrzania, nieprzestrzegania zasad ochrony przed ESD itp.
  16. Serwis zobowiązuje się do usunięcia na swój koszt wad sprzętu ujawnionych w okresie gwarancji w terminie 14 dni od daty zgłoszenia, zastrzegając sobie prawo do przedłużenia tego terminu w uzasadnionych przypadkach do 30 dni.
  17. Na sprzedawane nowe podzespoły, akcesoria oraz części komputerowe, udzielana jest gwarancja producenta sprzętu.
  18. Klient zobowiązany jest do odebrania sprzętu z Serwisu w terminie 20 dni od daty przekazania informacji o zakończeniu naprawy. W przypadku nieodebrania urządzenia we wskazanym terminie, Serwis zastrzega sobie prawo do naliczenia kosztów magazynowania w kwocie 5 zł za każdy rozpoczęty dzień przechowywania sprzętu i uzależnia jego wydanie od wcześniejszego uiszczenia opłaty za magazynowanie.
  19. Sprzęt pozostawiony w Serwisie powinien być odebrany przez Klienta maksymalnie w ciągu 4 miesięcy. Sprzęt nie odebrany w tym czasie zostaje sprzedany lub zutylizowany.
  20. Serwis zastrzega sobie prawo do niewykonania usługi lub zmiany terminu jej realizacji z przyczyn niezależnych od Serwisu, takich jak nieterminowe dostawy, uszkodzenia podzespołów w transporcie itp.
  21. Klientowi przysługuje prawo do rezygnacji z usługi na każdym etapie jej realizacji.
  22. W przypadku rezygnacji przez Klienta z wykonania usługi po uzgodnieniu i zaakceptowaniu ostatecznej ceny, Serwis może domagać się od Klienta pokrycia kosztów zużytych części i czynności serwisowych, uzależniając od tego wydanie sprzętu.
  23. Serwis informuje, że sprzęt, który nie został skutecznie naprawiony może wykazywać objawy inne niż przy przyjęciu do Serwisu, zależnie od zastosowanych metod diagnostycznych i wykonanych czynności serwisowych.
  24. W przypadku zlecenia obsługi systemu operacyjnego (naprawa, instalowanie, odinstalowanie oprogramowania), Serwis może wnioskować o udostępnienie haseł użytkownika z uprawnieniami administratora.
  25. Wykonanie usługi instalacji oprogramowania wymaga dostarczenia przez Klienta niezbędnych, aktywnych licencji (nie dotyczy programów rozpowszechnianych na licencji GNU GPL, BSD lub Freeware).
  26. Koszt dostarczenia sprzętu do Serwisu ponosi Klient i jest on zobowiązany do właściwego zabezpieczenia sprzętu na czas transportu. Dostarczony sprzęt musi odpowiadać podstawowym warunkom higienicznym, w przeciwnym wypadku czyszczenie sprzętu będzie realizowane odpłatnie (klawiatura, palmrest, matryca itp.).
  27. Klient zlecając wykonanie usługi Serwisowi oświadcza, że zapoznał się z treścią i akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu. Inne postanowienia stron wykraczające poza treść Regulaminu wymagają formy pisemnej. We wszelkich kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajduje Kodeks cywilny.