Regulamin serwisu Sprawny Komputer Tomasz Kokoszewski
Klient – osoba lub firma, zgłaszająca sprzęt komputerowy (komputery stacjonarne, laptopy, netbooki) do naprawy.
Serwis – Sprawny Komputer Tomasz Kokoszewski, z siedzibą przy ulicy Zygmunta Modzelewskiego 26, Warszawa 02-679.
- W chwili przyjęcia sprzętu do Serwisu zostaje wystawiony protokół przyjęcia sprzętu. Otrzymuje go osoba oddająca sprzęt. Oryginał tego protokołu jest jedyną podstawą do wydania sprzętu.
- Serwis komputerowy dokonuje sprawdzenia sprzętu tylko pod kątem usterki jaka została zgłoszona serwisantowi (o innych usterkach wykrytych podczas diagnozy Serwis od razu poinformuje Klienta).
- Serwis informuje, że przeprowadzenie diagnostyki, naprawy lub modernizacji sprzętu może wymagać jego rozmontowania i usunięcia plomb gwarancyjnych, a to może prowadzić do utraty gwarancji producenta lub udzielonej przez inny podmiot (np. poprzedni serwis). Powyższe nie dotyczy obsługi oprogramowania.
- Usługa diagnostyki wstępnej sprzętu (bez demontażu podzespołów) jest bezpłatna. Weryfikacja stanu oraz wycena naprawy wymagające rozmontowania sprzętu są usługami płatnymi, a ich koszt jest wliczany w ostateczną cenę naprawy – 90-130 zł. Jeśli Klient po zapoznaniu się z wyceną usługi odstąpi od jej wykonania, ponosi jedynie koszt diagnozy, chyba, że zażąda wydania pisemnej, szczegółowej ekspertyzy pisemnej (Opinii serwisowej), określającej zakres i przyczynę niesprawności (ze wskazaniem uszkodzonych elementów). W takim przypadku Serwis pobiera opłatę za sporządzenie i wydanie ekspertyzy pisemnej (Opinii serwisowej) – od 60 zł.
- Koszty zamówionych podzespołów koniecznych do przeprowadzenia naprawy pokrywa Klient.
- Serwis nie odpowiada za utratę danych na dyskach, która może wystąpić podczas wykonywania naprawy. Klient powinien zrobić ich kopię zapasową, chyba, że nośnik jest uszkodzony i to on jest przedmiotem naprawy. O możliwości odpłatnego wykonania kopii zapasowej Serwis poinformuje Klienta podczas przyjęcia sprzętu.
- Usługa odzyskiwania danych wykonywana jest wyłącznie po przeprowadzeniu analizy kondycji nośnika źródłowego i ewentualnej naprawie sprzętowej. Analiza kondycji i struktury nośnika oraz naprawa są usługami płatnymi, wliczanymi w koszt odzyskiwania danych.
- Serwis w żadnym przypadku nie gwarantuje skutecznego odzyskania danych, aż do momentu uzyskania kopii kompletnych i nieuszkodzonych plików.
- Klient przekazując Serwisowi nośniki danych (również te zamontowane w sprzęcie) oświadcza, że jest właścicielem lub posiada prawo do tych danych i ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie konsekwencje wynikające z naruszenia przepisów w przypadku ujawnienia w nich treści prawnie zabronionych lub naruszających licencje albo prawa osób lub firm trzecich.
- Serwis nie ponosi odpowiedzialności za dostępność, integralność i responsywność danych i aplikacji na nośnikach Klienta oraz za następstwa wynikające z utraty tych danych, a w szczególności w przypadku ujawnienia uszkodzeń lub wad ukrytych nośnika bądź obecności złośliwego oprogramowania (wirusy ransomware itp.).
- Dane po odzyskaniu z dysków są przechowywane na serwerze Serwisu przez 3 dni od dnia odebrania sprzętu przez Klienta.
- Serwis udziela zazwyczaj 3-miesięcznej gwarancji na wykonaną usługę naprawy.
- Gwarancja dotyczy wyłącznie przypadków niesprawnego działania sprzętu, których przyczyną są wady produkcyjne jednego lub kilku z wymienionych w trakcie naprawy czy modernizacji podzespołów, bądź ich niewłaściwy montaż w urządzeniu.
- Gwarancja nie dotyczy czynności konserwacyjnych sprzętu opisanych w instrukcji obsługi lub instrukcji użytkowania. Czynności te należą do obowiązków użytkownika i mogą zostać wykonane przez serwis dodatkowo.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wynikających z niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania sprzętu, albo w sposób odmienny od dopuszczonego instrukcją obsługi. Udzielona gwarancja wyłącza również odpowiedzialność Serwisu w przypadku powstania uszkodzeń będących skutkiem niezachowania przez użytkownika należytej staranności bądź zaniechania, a w szczególności: uszkodzeń mechanicznych, zalania cieczami, oddziaływania par i substancji lotnych bądź przegrzania, nieprzestrzegania zasad ochrony przed ESD itp.
- Serwis zobowiązuje się do usunięcia na swój koszt wad sprzętu ujawnionych w okresie gwarancji w terminie 14 dni od daty zgłoszenia, zastrzegając sobie prawo do przedłużenia tego terminu w uzasadnionych przypadkach do 30 dni.
- Na sprzedawane nowe podzespoły, akcesoria oraz części komputerowe, udzielana jest gwarancja producenta sprzętu.
- Klient zobowiązany jest do odebrania sprzętu z Serwisu w terminie 20 dni od daty przekazania informacji o zakończeniu naprawy. W przypadku nieodebrania urządzenia we wskazanym terminie, Serwis zastrzega sobie prawo do naliczenia kosztów magazynowania w kwocie 5 zł za każdy rozpoczęty dzień przechowywania sprzętu i uzależnia jego wydanie od wcześniejszego uiszczenia opłaty za magazynowanie.
- Sprzęt pozostawiony w Serwisie powinien być odebrany przez Klienta maksymalnie w ciągu 4 miesięcy. Sprzęt nie odebrany w tym czasie zostaje sprzedany lub zutylizowany.
- Serwis zastrzega sobie prawo do niewykonania usługi lub zmiany terminu jej realizacji z przyczyn niezależnych od Serwisu, takich jak nieterminowe dostawy, uszkodzenia podzespołów w transporcie itp.
- Klientowi przysługuje prawo do rezygnacji z usługi na każdym etapie jej realizacji.
- W przypadku rezygnacji przez Klienta z wykonania usługi po uzgodnieniu i zaakceptowaniu ostatecznej ceny, Serwis może domagać się od Klienta pokrycia kosztów zużytych części i czynności serwisowych, uzależniając od tego wydanie sprzętu.
- Serwis informuje, że sprzęt, który nie został skutecznie naprawiony może wykazywać objawy inne niż przy przyjęciu do Serwisu, zależnie od zastosowanych metod diagnostycznych i wykonanych czynności serwisowych.
- W przypadku zlecenia obsługi systemu operacyjnego (naprawa, instalowanie, odinstalowanie oprogramowania), Serwis może wnioskować o udostępnienie haseł użytkownika z uprawnieniami administratora.
- Wykonanie usługi instalacji oprogramowania wymaga dostarczenia przez Klienta niezbędnych, aktywnych licencji (nie dotyczy programów rozpowszechnianych na licencji GNU GPL, BSD lub Freeware).
- Koszt dostarczenia sprzętu do Serwisu ponosi Klient i jest on zobowiązany do właściwego zabezpieczenia sprzętu na czas transportu. Dostarczony sprzęt musi odpowiadać podstawowym warunkom higienicznym, w przeciwnym wypadku czyszczenie sprzętu będzie realizowane odpłatnie (klawiatura, palmrest, matryca itp.).
- Klient zlecając wykonanie usługi Serwisowi oświadcza, że zapoznał się z treścią i akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu. Inne postanowienia stron wykraczające poza treść Regulaminu wymagają formy pisemnej. We wszelkich kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajduje Kodeks cywilny.